Hoppning med Muffin

Idag har jag hoppat med Muffin, min kanin ;) Ibörjan tänkte jag försöka lära honom sitta som Jossan gjort med sin typ sommarkanin, de gick inte så bra, haha. Sen släppte jag honom lös o lät han springa i busken och käka massa löv o så. Så frågade mamma om jag inte skulle hoppträna lite, försökte först utan koppel eftersom han trivs bäst så, men sen så tog jag på de för de blir ändå enklare för honom så att jag kan rama in honom på hindret och så. Började med att hoppa en typ ett hinder på 10cm efter de kom ett kryss på 20cm och sen hoppade jag 30cm. Jag brukar läsa flera olika bloggar och en av de är http://tindrandestalltjejen.blogg.se/ som också har en kanin som hon hoppar med, fast lite yngre. Så när Muffin blev stressad gjorde jag lite som hon gjort med sin kanin (vad jag förstod) myste lite med honom så han blev lugn, tog ett steg i taget och lugnade honom sen släppte jag honom och då hoppade han superfint, ska nog forsätta så. Tack för tipset Sara, kommentera gärna och ni har något mer tips? :D

Grattis Marcus 19 år, min brorsa alltså :D
eftervarjeinläggg

Kommentarer
Postat av: Tuva

Sv; Tackar :)

2010-08-11 @ 15:17:17
URL: http://hoppetossans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0