Lössträning med Muffin & Vitnos :)

Idag har jag tränat både min syster kanin Vitnos och min kanin Muffin löst. Vitnos, jag har inte tränat Vitnos så förut så de var lite spännande, jag trodde inte de skulle funka alls att få honom att springa hemåt då han brukar sitta stilla eller springa åt något annat håll. Men de gick bra han gick frammåt och han lyssnade redan första gången på att om jag gick snett framför honom så stannade han, jag körde bara en gång på vägen. Muffin, tränade jag ungefär likadant fast att han inte skulle vända och springa hemmåt, de gick ganska bra. Sen sprang jag ner med honom och han lyssnade bra, andra gången jag sprang ner orkade han inte och la sig bara mitt på vägen, som vanligt (!) Så jag fick bära hem honom. Ha det bra.
eftervarjeinläggg

Kommentarer
Postat av: Anna

HAhah (y)

2010-08-21 @ 21:48:28
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0