Två års dag med kaninerna...

Jag tänkte på om de var något speicellt jag kunde blogga om idag, nä tänkte jag ochså kom jag på att de är just idag vi har haft kaninerna i två år. Vi gjorde en tårta till de, första lagret var såklart knäckebröd med pellets på andra var med hackade jordgubbslöv och tredje med äpplen, de tyckte devar jättegott fast de lyckade aldrig trycka in hela tårtan i munnen (a) Jag tänkte att jag skulle ge Muffin (min kanin) en present också göra något han tycker om så då blev de att springa längs en väg, låter rätt tråkait va? Jag gick med min syrra och hennes kanin Vitnos (Muffins brorsa) mot vägen, bort från huset där fick han äta gräs och så. På tillbakavägen skulle jag fota min syrra så jag släptte honom och han sprang en bit med kopplet släpande sen kom jag springande och då gasade han på ;) Jag gick upp för vägen igen och satt där med min syrra ett tag sen skulle hon gå tillbaka så då gick jag med en bit men de var för snabba (a) Muffin stannade och satte sig vid gräset ochjag brevid honom och lät honom sitta i mitt knä, de var så himla mysigt de var typ blå/lila himmel och månen lös fint. Sen skulle gå hem då gick jag bara lite bakom och han sprang med mig brevid, jag började gå han saktade när jag stannade; han stannade. Jag tänkte att de bara var att han typ råkade göra de samtidit men sen började hanspringa då sprang jag snett framför honom ochstannade lite snabbt och då stannade han, gjorde så flera gånger och han stannade :') Låter ju enkelt ochså men då vet jag att han lyssnar på mig :) Verkligen mysigt och något man skulle vilja uppleva igen :'D

eftervarjeinläggg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0