Veckans historia: Varför började jag rida Peter?

Sådär, nu skriver jag om texten som flög bort alltså om hur jag började rida Peter :)

Det började ridlägret 2008 då jag älskade Quattro men fick den lilla Plutten Peter. Minns inte mycket från första ridlägret förutom att jag inte fick galopp på honom utan travade runt hela hoppuppvisningen och att vi var med i tidningen. Jag forsatte rida både Peter och Quattro hösten 2008 men sen våren 2009 så red och tävlade jag Peter i klubbtävlingar, en lokal, pay and jumper/clearrounder. Våran första och sista lokala tävling på bortaplan var en clearround på 50cm och vi fick de bästa resultatet av alla våra rundor även omde va ren clearround alltså felfria. Sommaren 2009 var vi med på en lokal hemma tävling där de var bland de bästa resultaten vi fick i 50cm så klarade vi alla hinder men han rymde lite åt sidan före och efter hindrena så de blev 4 tidsfel och likadant i 55cm 4 tidsfel. Hösten 2009 tävlade jag honom bara på klubbtävlingar och hoppade clearrounder. Våren 2010 red jag honom en gång i veckan även om jag var aldelles för lång så verkade han inte ta skada av det utan bara tycka de var kulatt springa av sig lite. Sista tiden på våren så blev han halt så de blev liksom inget sista ritt. 
Egentligen tror jag att jag började rida honom dels för att vi hade jätteroligt och för att han var något att kämpa med. Jag kom ihåg att det var en som sa att jag inte skulle rida honom så jag ville väl bevisa att det var bra! Nu rids och tävlas han av en tjej som heter Elin och de är superduktiga tilsammans, hoppas de går bra för de :D 

Om de är något någon undrar som jag inte skrev ner så är de bara att kommentera ;) Skulle egentligen blivit bilder från alla åren men är inne på min brorsas dator. Men jag länkar till en video som handlar om mig och Peter gjord av Josse (: Jag blir alltid lika glad av att se den få se de flesta minnena och allt, tack för videon Jossanamigo.blogg.se, Här kommer den;
eftervarjeinläggg

Kommentarer
Postat av: Anna

Ni är supersöta tillsammans :)

Ahha, vet du en kul sak?

Elin Jonsson tog Peter efter dig och Klara Jonsson tog Quattro efter mig xD

Sammanträffande eller vad xD?

2010-08-01 @ 21:42:54
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0