Måndag, red Lucky

Hej alla som läser! Idag red jag Lucky han var pigg som förra gången fast den här gången sprang som a, jag vet inte vad sprang de gjorde han iaf. Vi skulle träna typ framdelsvändning de gick ganska bra men sen skulle vi försöka oss på galopppiruetter. Vi red utan stigbyglar för att få bättre balans. Lucky sprang som sagt och han typ sparkade bakut elr någonting gjorde han för han stutsade upp och ner och de gjorde jag med + att jag inte hade några stigbyglar. Galopp"piruetterna" blev inte så super bra (a) han gjorde typ halva och sen sprang han som en gris. Sen när vi hade tagit stigbyglarna och skulle trava av så sparkade Lucky in i väggen o de var asläskigt fast Nina sa att jag satt bra, typ som klistrad i sadeln. Hon som red före sa att han hade sprungit och sparkat in i väggen då också men han gick en lektion till sen så han kanske lugnade ner sig lite, fast han var jättevarm och lite svettig efter :P Nina sa iaf att jag red honom bra fast hansprang, de kändes bra tills vi började trava, alltså inte så lång tid av lektionen. Asså de va roligt vissa stunder men ibland läskgt :P / CäSsI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0