Dressyr träning på Finest Fable

Idag fick jag rida Finest Fable, Fille en c-ponny, vi fick ha vikare så vi red för Benita. Vi skulle rida flyttad bakdel eller något. Han är bara 7 år tror jag ungefär så han är inte helt fullärd kan man säga än, men han är väldigt duktig för sin ålder ;) Han lyssnade faktist braför skänkeln och försökte göra rätt, det var bara jag som inte gav helt rätt hjälper men vi lyckades hyfsat bra med att flytta in bakdelen, utom att han blev ställd åt fel håll. Han blevganskafin mot slutet när vi galopperat, då började han arbeta lite bättre. Något Benita (ridläraren) sa var att jag måste sänka min hand, jag tror det kommer från att jag ridit Millan så mycket och då måste man liksom upp med huvudet och fram. Så det är något jag får träna mer på! Väldigt nyttig och rolig lektion! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0