Dressyr med Helmut

Skriver om lördagens 2 pass nu då jag varit på Käpphästmeeting i helgen! Red igen 2 lektioner och behövde rida igen dem innan terminen var slut så det blev rida en lektion ner och sen hämta nästa häst.
Helmut håller på att sättas igång så det blev ganska lugnt för honom. Vi arbeta mycket i skritt, lite trav och så kollade vi galoppen i båda varven för att se om han haltade eller inte och han såg bra ut! Han var fin i skritten, i traven var han väl ganska fin också men krävde inte så mycket liksom ;) Medans några av de andra hoppade skrittade jag runt, flyttade för skänkeln, han blev mjukare och mjukare. Man kunde jobba honom i lite lägre form, och sen korta upp den lite. Har ju inte ridit honom mycket alls och så är jag lite lång också men han är rolig! :D¨
Terräng
Jag och Helmut förra våren eller i höstas. En av mina favoritbilder när jag rider, fint med ljuset också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0