Hoppträning med Robin Hood

Idag var det avslutning med bästa hoppgruppen, vi bestämde oss för att rida barbacka! Jag fick rida Robin Hood, en mini c-ponny, har bara skrittat honom innan och nu barbackahoppning. När vi red fram märkte jag att han var väldigt känslig i munnen, han förstod inte riktigt första galoppfattningen men när han förstod och jag berämde var det inga problem! Efter framridning, hoppning. Han verkade tycka att det var ganska roligt! Vi hoppade först ett räcke på volt, gick bra, han lyssnade också bra på skänkeln så man kunde bara ha lite stöd på yttertygeln och hålla om med skänkeln så "välte" han inte. Vi hoppade sen 2 hinder efter varandra (tror det var den ordningen), det gick också bra. Efter det hoppade vi en kombination med räcke + oxer, han hoppade bra men efter hindret så lutade jag mimg framåt lite, precis när jag landat alltså så då passade han på att dra ner huvudet de 2 första gångerna men sen lärde jag mig att sitta upprätt och då gick det super! Efter det hoppade vi bana, 2 gånger. Första gången gick nog lika bra som den andra, andra rundan var lite högre men det gjorde bara att han hoppade bättre och mer fart, fast han hade fart så att det räckte ändå, haha ;)

Väldigt rolig ponny, synd att han är så nätt och liten bara men när jag har sadel och stigläder ser jag nog lite kortare ut, han verkade ju inte ta skada av att jag kanske vägde för mycket så! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0