Uteritt på Millan!

Idag skulle vi egentligen haft markarbete men det var så fint väder och många ville rida ut så det blev uteritt istället. Vi först den lilla biten på banvallen sen svängde vi vänster upp mot Ölsta, där svängde vi ner till vänster igen och red över de två broarna och efter det red vi en bit tills vi sen vände. Vi galopperade lite men mest skritt och trav, galoppen på dit vägen gick bra förutom att Millan travade den mesta biten, stora snabba steg istället för att fatta galopp men det var roligt ändå! På hemmåtvägen taggad flera hästar till och började sparka bakut och bocka. Millan skötte sig som tur var även om hon verkade tycka att det var roligt och hade öron framåt! Det var fint med solen som lös ganska svagt över åkrarna.

Jag skulle ha anmält mig till 10 April med Millan, 80cm men tyvärr så var man tvungen att ha Grönt kort vilket jag inte har så jag måste gå Gränt kort kurs innan jag kan vara med, då jag fyller 14 i år. Synd då jag ridit Millan ganska länge nu och vi börjar komma ganska bra på hindrena och jag inte bara sitter där utan faktiskt rider, för det mesta iallafall ;)

Kommentarer
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: Tack så jättemycket! :')

2011-04-02 @ 10:20:41
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0