Dressyr/markarbete med Finest Fable

Jag skulle ha ridit Millan men eftersom hon gick en lektion och Fille ingen så frågade de om jag vill ta Fille istället. Det var verkligen nyttigt med lite omväxling! När jag började skritta satt jag nästan med öppen mun bara för att man inte behövde "hjälpa hästen fram" lika mycket som jag brukar behöva göra :) Vi började med att trava runt på rundvolten och sen så skulle vi galoppera, kantra, runt ett varv i höger- och vänstervarv, han var pigg och så lyssnade han bra! Han var lite stel i båda varven, men efter andra galoppen så blev han mycket mjukare. Vi red på volter över en bom med ganska korta stigläder för att träna inför terrängen, det gick bra då med han var fortfarande pigg och frammåt!
Nöjd med passet, mycket lättare att arbeta med en ponny som har mer fart så man kan koncentrera sig mer på övningen (a) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0