Hoppträning på Mandy

Idag så var det hoppträning med vanliga hinder, vi har hoppat terräng de två senaste veckorna men nu så körde vi på banhoppning. Jag fick rida Mandy för att se om hon skulle passa bättre till fälttävlanssatsningen då Millan inte är världens piggaste och blir jättetrött när det är så varmt och sen i terrängen vill hon gärna till sina kompisar. Jag red Mandy en del förut, var med i Klubbhoppningen och då gick det bra fast vi hoppade bara 60 och 70 fast hon är d-ponny. Idag gick det iaf hyfsat, på framridningen så var hon lite stel i början men efter ställande, arbeter i trav och galopp så hon kom igång så blev hon mjukare. Det gick väl ganska bra att hoppa, vi hoppade oxer, kombination med oxer, kombination med tre enkelhinder, ett till enkelhinder. Hon blev väldigt pigg och jag hade inte kontroll över farten men ändå så var hon inte tillräckligt framme. Vi hoppade ganska lågt, jag ville hellre hoppa lägre för annars så tvekar jag och då blir det bara dåligt så jag tar hellre på den säkra sidan ;)

Jag kommer nog rida Millan på fälttävlanssatsningen, eller jag vill det iallafall så det blir nog hon! :D
Mandy
Bild från i vintras någon gång, foto Alexandra - Fjuarna.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0