Tempoträning och hoppning med Millan

Idag såvar det en Fälttävlansaktivitet, tempoträning och hoppning. Millan borde ha varit ganskatrött då hon gått två 3 lektioner varav 2 av dem var knattelektioner. Vi började med tempoträning, vi skulle rida i ett 500 meters tempo alltså 2 varv på våran ovalbana. Millan var pigg första varvet men sen så ville hon inte till sina vänner så hon gick lite in mot mitten men sen så fortsatte hon på bra och kämpade. Vi klarade inte tiden (1 minut) utan fick 1 min och 30 sek men jag är mycket nöjd över henne ändå! Sen var det hoppning, vi började med att hoppa två hinder efter varandra däremellan skulle vi korta och länga. Först med 5 galoppsprång, sen med 4 och sen med 6 stycken, det gick bra vi klarade 4 och 5 galoppsprång men eftersom hon har ganska lång galopp så lyckades vi ine korta till 6 stycken. Sen hoppade vien linje med 3 hinder som ståg lite åt olika håll så man fick hoppa snett över dem, det gick super och linjen kändes ganska rak. Vi hoppade sen sockerbitar utan bom på, först med hinderstöd men tog vi bort dem. Hon hoppade alla gånger utom när det var två sockerbitshinder efter varandra utan hinderstöd brevid men då tog vi om det och jag gjorde nopg inte helt rätt men hon hoppade ändå! 

Jagär jättenöjd med ridpasset! Millan verkade nöjd, hon frustade och så gör hon som hon gör när hon tycker att hon vairt duktig: vänder huvudet mot mig och bara "visst var jag duktig nu, cissi?" haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0