Terräng med Millan!

Igår hoppade vi terräng på måndagslektionen! I början var Millan lite seg, när vi travade och skrittade fram men sen när vi började hoppa hindrena blev hon piggare, mycket piggare!
Vi hoppade Rolfs backe, vattengraven, pyramiden och däckhindret. På Rolfs backe (en minibank) så stannade hon före vi skulle droppa ner och bara "Va, ska vi ner här?!" men sen så droppade hon ner iaf ;) Pyramiden (heter den så?) hoppade hon första gången men andra gången så såg hon de jätteläskiga fåren, som inte jag såg x), så då stannade hon men sen var det full fart och hon hoppade. Däckhindret gick också bra, hon var pigg och rädd för de där fåren och iväg från fåren ligger däckhindret så det var full fart! Vattengraven gick som vanligt, vi tar oss igenom men alltid på sidan av vattnet inte i vattnet, haha :D
Nu litar jag också mer på henne så nu vågar jag stå hela vägen fram till hindret i lätt sits, och emmellan hindrena vilket underlättar för oss båda!
Ungefär såhär ser det ut vid vattengraven, jag måste ha bättre stöd på vänstertygel.
Foto: Alexandra Allard

Puss på dig ponnyn ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0