Schamilia - Lurbo RK 15 April 2012

Bloggar här om alla mina tävlingar.

LC förklass - Millan skötte sig super! Framridningen svarade hon hyfsat bra, på framhoppningen kom vi aldrig riktigt bra på hindrena med något flyt. På banan gasade jag en långsida och sen var hon igång, fick lägga till spöt under banan för att hon skulle gå fram annars hade vi inte kommit över hindrena, haha. Vi nollade i alla fall båda faserna och kom precis utanför placering. Så duktig ponny!

LC lagklass - All Millans kraft var totalt slut. Hon var pigg på framridningen och framhoppningen. Där skötte hon sig verkligen super och jag fick verkligen fram henne. Men när vi kom in på banan var hon helt slut. Andrea sa att hon redan över första hindret såg trött ut. Vi hoppade ettan, stannade på tvåan - hoppade sen, stannade på fyran - hoppade sen, hoppade femman, sexan och stannade ut oss på sjuan. Kom över 7/8 hinder. Men så duktig ponny ändå! Hon gav all kraft hon hade och hon stannade absolut inte för att vara dum, hon hade bara ingen energi kvar. 

Lagets resultat - Både jag, Elin och Josse (vi blev bara tre stycken i vårt lag idag) vägrade ut oss. Haha, men det kan inte alltid gå bra. Även om jag inte tyckte det gick så dåligt, men nästa gång kör vi järnet iaf!

Transportresan tog också en massa på Millans kraft. Hon gick snällt in på stallplanen men när vi kom fram till tävlingsplatsen var hon jättesvettig. Hon hade stått och rört på sig och vart orolig i transporten, stackars liten..Och sen var det problem att lasta på tävlingsplatsen så har förståelse över att hon var trött! 

Måste säga också, när jag kollar på filmerna efteråt ser det bättre ut än vad det kändes. Och det kändes ju super i första, och ja..det blev som det blev i andra. Så jag är väldigt nöjd!

Tack alla som hjälpte till och grymt rider alla ryttare idag, och grattis till alla placerade! :D

Kanske lägger in några bilder här senare också.

Kommentarer
Postat av: Jenny Zettergren

Naw lilla Millan<3

2012-04-16 @ 18:39:36
URL: http://ponnyjenny.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Sv: Tack så mycket, oj vad svårt att rida med trasiga tyglar :o vad hände?



haha jag lyckades med en busig b-ponny hoppa över dressyr staketet 6 gånger och rulla sig i collecting ring, hihi :D

2012-04-17 @ 20:23:18
Postat av: H & M

Jätte fin blogg :)

bloglovin byte?

2012-04-19 @ 17:47:43
URL: http://http:/teamfri.blogg.se
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett pannband ♥

Fin blogg! :) Bloglovin byte?

2012-04-20 @ 15:38:23
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0