Prao slut

Efter två veckors prao ska vi nu återvända till skolan på måndag, usch och fy. Massor av prov och läxor är inget jag gillar, men vi går bara i två veckor sen är det sportlov så jag tror faktiskt jag överlever ;)

Som sagt, slut på praon. Det känns både sorgligt och lite som en lättnad, mest sorgligt. Till en början var praoplatsen det tråkigaste jag visste, jag trivdes verkligen inte där och jag kände verkligen inte meningen med att gå upp vid 06.00 för att komma till praon, ovärt och tråkigt. Ville byta prao även om jag visste att det skulle bli krångligt, dels att hitta en ny prao och sen att ringa runt till alla för att fixa det + att hade jag börjat på en annan prao kanske jag inte gillat den heller, who knows?

Jag kunde inte tänka mig hur jag skulle kunna vistas där i två veckor, så tråkigt vart det, men se så fel jag hade. Efter förra fredagen fram till nu har det varit riktigt roligt! Jag slapp sitta i kontrollrummet som de första fyra dagarna där jag verkligen inte trivdes. Så roligt och lärorikt att vara på annat än kontrollrummet så att jag kunnat tänka mig stanna någon timme till (även om jag alltid var trött efter de långa dagarna). Så där lärde jag mig en läxa, att ge allt en andra chans.

Praoplatsen jag praoade på var ENA energi, kraftvärmevärket. Det låter helt konstigt och tråkigt, men döm det inte innan ni vart där. Det är en riktigt trevlig och rolig arbetsplats (även om jag var skeptisk i början)!

Fick sluta tidigare idag, efter lunch. Så jag tog tillfället i akt och pluggade, känner mig duktig! Har pluggat både NO och lite engelska och nu ska jag skriva klart SO om praon.

Elin tänkte sig en bild i huvudet där jag stog och skottade kol med sot i ansiktet första gången hon såg praoplatsen. Så kan jag säga att det gjorde jag inte en sekund ;) Fick bland annat köra traktor och grävskopa, skitroligt ju, hihi!
/Cissi

Kommentarer
Postat av: andrea

Skrev kanske ;) Katta vill verkligen ha med mig men vet inte om jag vill... Tråkigt med dressyr utan Madicken men kanske Robin eller Katta vill de. Nej?! Aldrig Millan skulle inte ens komma fram på framridningen ;)

2012-02-03 @ 23:25:14
URL: http://andreab.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Sv: Då är vi två! :)

2012-02-04 @ 19:28:19
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Ida

Superfin blogg! Kolla gärna in min och min kompis blogg nån dag! :D <3

2012-02-24 @ 12:41:51
URL: http://hoppfreaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0